آموزش سئو برای تصاویر
آموزش جامع سئو تصاویر سایت
ما در ادامه هفت گام بسیار مهم را به شما معرفی می کنیم که باعث بهینه سازی سئو تصاویر می شود. کاهش حجم عکس میتواند تاثیر زیادی بر سرعت بارگذاری صفحه و تجربه کاربری داشته باشد. علاوه بر ارتباط موضوعی باید به حجم تصویر و تاثیر آن بر سرعت صفحه هم توجه کنیم. زمان بارگذاری یک صفحه از سایت ما تاثیر زیادی بر تجربه کاربری داشته و تصاویر هم نقش مهمی در آن دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله وبسیما با موضوع روشهای کم کردن حجم عکس و تاثیر آن بر سئو را مطالعه کنید.
یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در اصول سئو تصاویر باید به آن دقت کنید، انتخاب متن جایگزین یا متن ALT تصاویر است. متن جایگزین در واقع یک عبارت توصیفی است که بیانگر محتوای تصویر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که تغییر مقیاس تصاویر تأثیری در حجم آنها ندارد! برای مثال هنگامی که یک تصویر 2500×1500 را در یک قاب 250×150 نشان میدهید سرعت بارگذاری وبسایت تغییری نمیکند. در وردپرس هنگام آپلود کردن تصاویر میتوانید اندازه نمایش آن را در مقیاسهای بزرگ، متوسط و بندانگشتی تغییر دهید، اما در واقع حجم تصاویر تغییری نخواهد کرد.
این کار باعث می شود تا پیش از آنکه کاربر نیازی به دیدن عکس نداشته باشد، تصاویر برای او دانلود نشده و در نتیجه سرعت لود آن صفحه افزایش می یابد. این خاصیت در وردپرس به راحتی به کمک افزونه سئو عکس امکان پذیر است. در مطلب لیزی لود (lazy loading) چیست؟ درباره این قابلیت بیشتر صحبت کرده ایم. این ابزار به شما امکان میدهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وبسایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند. این کار به شما کمک میکند کلماتی که از قلم افتادهاند را شناسایی کرده و لیستی از کلمات کلیدی جدید و ارزشمند برای هدفگذاری بسازید.
یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. یکی دیگر از سایتهای معروف ایرانی که هزاران فایل آموزش ویدیویی در آن وجود دارد در واقع سایت آپارات است. فقط کافیست در قسمت جستجو نام و عنوان دوره مد نظر خود را سرچ کنید آنگاه مشاهده میکنید که دهها و شاید صدها استاد مختلف هزاران فایل ویدیویی را در موضوعات متفاوتی در سایت آپارات قرار دادند. با توجه به تعداد مشاهدات تعداد لایکها و حتی با بررسی نظرات شرکت کنندگان میتوانید از کیفیت دور مطمئن گردید.
عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونههایی از این نوع کلمات هستند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. به طور مثال، از دریافت یک فایل PDF، دریافت تعدادی فایل صوتی گرفته تا تهیه یک آرشیو کامل از آموزشهای ویدیویی مختلف، همه اینها جزو روشهای مختلف آموزش آنلاین محسوب میشوند. آموزشهای آنلاین تصویری به عنوان بهترین روش مهارتآموزی شناخته شده و معمولاً از طریق نرمافزارهایی مانند Adobe Connect و Skyroom به صورت آنلاین و در لحظه برگزار میشوند.
شلوغ بودن عکس مانع جلب توجه دقیق مخاطب شده و از مأنوس شدن کاربر با کل محتوا جلوگیری میکند. موتور جستجوی گوگل هنوز به طور کامل قادر به تشخیص محتوای تصاویر نیست. به همین دلیل، استفاده از تگ Alt و دیگر متنهای جایگزین بهترین روش برای توصیف محتوای تصاویر برای موتور جستجو به شمار میآید. همچنین، تگهای Alt میتوانند به یافتن وبسایت شما توسط کاربران کمک کنند. برای جلوگیری از تاثیر منفی تصاویر بزرگ و سنگین بر تجربه کاربری و سئو، بهطور کلی حجم تصاویر باید تا حد امکان کم باشد.
فایلهای GIF در زمان فشردهسازی افت کیفیت پیدا نمیکنند اما معمولا حجم آنها زیاد است و بارگذاری صفحه را کند میکنند. بنابراین نباید در استفاده از کلمه کلیدی مرتبط در نام فایل عکس زیادهروی کنید، چون ممکن است به نظر گوگل اسپم به نظر برسد و در نهایت بهدلیل «اشباع کلمه کلیدی» (Keyword Stuffing) جریمه شوید. کیورد استافینگ از استراتژیهای سئو کلاهسیاه است که در آن بخشهای مختلف صفحه وب را از کلمات کلیدی مرتبط پر میکنند. ویژگی مثبت این سایت، قابلیت آپلود عکس بهصورت مستقیم از اینترنت و با وارد کردن آدرس آن است. همچنین علاوه بر کاهش حجم تصویر امکان تغییر ابعاد، چرخاندن و بریدن تصویر به ابزاری ساده و کاربردی را در اختیار شما قرار میدهد. این ابزار به شما اجازه میدهد فاکتور کیفیت را تغییر داده و تاثیر آن بر کیفیت تصویر را در لحظه مشاهده کنید.
به همین دلیل، انتخاب تصاویر باید با دقت انجام شود تا علاوه بر جذابیت بصری، سرعت بارگذاری صفحه را نیز تحت تأثیر قرار ندهد. تصاویر با ابعاد بزرگ (عرض و ارتفاع)، سرعت بارگذاری صفحات را کاهش میدهند. زیرا مرورگر باید تصویر را حتی اگر بزرگتر از حداکثر عرضی باشد که سایت نمایش میدهد، بهطور کامل بارگیری کند. آخرین موردی که در چک لیست سئو تصاویر قرار داشته و توجه به آن به بهینهسازی سایت از طریق تصاویر کمک میکند، اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت است. این کار کمک میکند که گوگل دسترسی راحتتری به تصاویر موجود در سایت ما داشته باشد و جزئیات بیشتری از سایت و موضوع آن را درک کند.
لنز گوگل قابلیت جستجو را با AR ،AI و بینایی کامپیوتر ترکیب میکند. همچنین از شبکههای عصبی مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و رمزگشایی محتوای آنها استفاده میکند. متریک FCP (First Contentful Paint) مدت زمانی که طول میکشد تا اولین محتوای قابل مشاهده در یک صفحه وب هنگام بارگیری اولیه نمایش داده شود اندازه گیری میکند. پوشه منبع دامنه شما دایرکتوری اصلی است که پوشهها و فایلهای سایت شما در سرور ذخیره میشوند. اگر مطمئن نیستید که کجا میتوانید آن را پیدا کنید بهتر است با ارائهدهندهی میزبان وب خود تماس بگیرید.
متن جایگزین که با تگ آلت هم شناخته میشود، متنی است که در صورت بارگیری یا لود نشدن عکس ها، به جای عکس نمایش داده میشود. یعنی حتی اگر عکس به کاربر نمایش داده نشود، این متن باید به کاربر کمک کند تا محتوای عکس را در ذهنش تصور کند. برخی از موارد را باید قبل از بارگذاری عکس در سایت، انجام دهیم و برخی دیگر را بعد از بارگذاری عکس در سایت. اساسا کاربران به محض بازدید از یک وب سایت ابتدا تمام عکسهای صفحات را اسکن میکنند، سپس تصمیم به مطالعه متن میگیرند. به بیان بهتر تصاویر یکی از مهمترین عناصر صفحات سایت میباشند که در افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران تاثیرگذارند. سئو و بهینه سازی عکس، فرایندی بسیار بیشتر از آنچه که فکر میکنید، دارد.
با پیروی از این مراحل، میتوانید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما بهطور مؤثری در جستجوی گوگل نمایش داده میشوند و در نتیجه، ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتری به وبسایت شما جذب خواهند شد. تصاویر همچنین به شما، به عنوان نویسنده، کمک میکنند تا مفاهیم را به سادگی توضیح داده و نکات را بهتر بیان کنید. از طرفی، تصاویر به موتورهای جستجو سیگنالهای مناسبی میدهند که میتوانند سئوی محتوا را تقویت کنند. بله، ایجاد تصاویر قابل اشتراک گذاری برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، یک راه عالی برای افزایش دید و تعامل محتوای شما است. تصاویر توجه کاربران را در رسانههای اجتماعی جلب میکند و میتواند احتمال کلیک روی محتوای شما را افزایش دهد.
روش دیگر تغییر ابعاد تصویر بر اساس ابعاد نمایش تصاویر در صفحات وب است. در بخشهای قبلی به این نکته اشاره کردیم که یکی از مهمترین فاکتورها در بهبود تجربه کاربری صفحه، سرعت بارگذاری آن است. استفاده از تصاویر بسیار بزرگ در وبسایت میتواند مدت زمان بارگذاری صفحه وب را بهمیزان قابلتوجهی افزایش دهد. تا کنون هر چه در مورد سئو شنیدهایم همه مربوط به متن و کلیدواژه میشده؛ اما جالب است بدانید تصاویر نیز در سئو نقش دارند. سئو تصاویر یکی از جنبههای بسیار مهم در بهینهسازی موتورهای جستجو است که اغلب نادیده گرفته میشود.تصور کنید وارد سایتی میشوید که شبیه یک فایل ورد فقط پر از متن است روی یک پسزمینه سفید، بدون هیچ تصویری! چنین وبسایتی نهتنها قابل اعتماد نیست بلکه مطالب آن در ذهن نخواهد ماند.
اندازه و ابعاد تصاویر در وب سایت، بسته به سیستم مدیریت محتوا (CMS) شما وهم قالب ای که تصاویر را در آن بارگذاری می کنید متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از بارگذاری تصاویر در وب سایت بهترین ابعاد عکس را متناسب با CMS خود پیدا کرده و سپس اقدام به بارگذاری نمایید. گاهی مواقع CMS شما مثلا وردپرس ابعاد تصویر را تغییر میدهد ولی حجم تصویر تغییر نمیکند. برای اینکه از سرعت سایت خودتون مطلع بشید میتونید از PageSpeed Insights استفاده کنید. عکس های گرافیکی، زیبایی زیادی به سایت و محتوای شما میدهند و در بهینه سازی عکس برای مخاطب به خوبی عمل میکنند اما استفاده از عکس های شلوغ با عکس های گرافیکی تفاوت دارد. زمانی که کاربر قرار است در یک عکس به یک موضوع خاص دقت کند، سعی کنید فقط آن موضوع باعث جلب نظر آن شود.
اکثر گوشی های هوشمند پرچمدار عکس هایی با ابعاد حداقل 4032 پیکسل در 3024 پیکسل می گیرند. ابزار دوم سایت tinypng است که مشابه ابزار قبلی اجازه ارسال همزمان 20 تصویر و دریافت آنها به صورت زیپ یا ارسال به Dropbox را دارد. هنوز هم شک دارید؟ پس با یک مثال این اهمیت را برای شما روشن میکنیم. اگر میخواهید با تغییرات احتمالی آینده سئو بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه میکنیم سری مقالات جدیدترین تکنیکهای سئو را نگاه بیاندازید. در مطلب " تگ ALT تصاویر چیست؟ " به صورت کامل در این باره صحبت کرده و آموزش های لازم را به شما داده ایم.
کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته میشوند، عبارات یک یا دو کلمهای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده میشوند و به دلیل حجم بالای جستجو، میتوانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژههایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونههایی از این دستهاند. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. برای اینکه بتونید سئو تصاویر را بهدرستی انجام دهید و نتایج آن را در زمان کوتاهی مشاهد کنید، باید بتوانید از میان فرمتهای مختلفی مانند PNG، JPEG و GIF بهترین گزینه را به کار بگیرید.
پس گوگل میتواند در تشخیص عکس ها خطا داشته باشد و این ما هستیم که با سئو عکس، در تشخیص و درک عکس ها به او کمک می کنیم. البته ما نباید در نام فایل عکس کلمه کلیدی را چندین بار تکرار کنیم. اهمیت سئو عکس چه زمانی دو چندان میشود؟ زمانی که مخاطبان سایت ما، به محتوای بصری بیشتری نیاز داشته باشند. مثلا شما عبارت «لباس عروس» را در گوگل سرچ کنید؛ می بینید که اولین نتیجه، تصاویر گوگل است. این یعنی که مطمئن ترین روش برای حصول اطمینان نسبت به سایز صحیح تصویر، این است که خودتان بهینه سایز تصاویر را انتخاب کرده و قبل از این که تصویر خودتان را آپلود کنید، آن را Crop کنید. اگر شما تصویر را از اینترنت دریافت کرده باشید شاید نیاز باشد که اصلاح زیادی بر روی سایز آن انجام دهید.
کش مرورگر شامل ذخیرهسازی فایلها در مرورگر کاربر است بهطوری که در طول بازدیدهای مکرر نیازی به دانلود مجدد این فایلها نیست. اگر محتوا را از سروری در ایران دانلود کند سرعت کار نسبت به زمانی که از سروری در آلمان کار را انجام میدهد بسیار سریعتر خواهد بود. هنگامی که تگهای OG را پیادهسازی میکنید، به شما این امکان را داده میشود که مشخص کنید هنگام اشتراک گذاری URL از وبسایت شما در رسانههای اجتماعی، کدام تصویر و اطلاعات باید بهطور برجسته نشان داده شود. همچنین بعید است که تصاویر استوک و دست دوم کمک زیادی به رتبهبندی شما کند. از سوی دیگر، تصاویر اصلی به طور بالقوه میتوانند لینکهایی از سایر سایتهای مرتبط برای شما بدست آورند. و تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات تصویر خاص خود را مانند URLهای تصویر، ابعاد و توضیحات وارد کنید.
ازجمله اقدامات سئوی عکس میتوان به فشردهسازی عکسها برای کاهش حجم آنها، افزودن متن جایگزین به تصویر و استفاده از تصاویر غیرکپی و اصل اشاره کرد. تگ Alt یا متن جایگزین به متنی گفته میشود که هنگام عدم بارگذاری تصاویر در وبسایت نمایش داده میشود. از سوی دیگر، گوگل تگ Alt را به عنوان یکی از عوامل مهم در سئو تصاویر در نظر میگیرد. بنابراین، هنگام نوشتن توضیحات جایگزین، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بسیار حائز اهمیت است تا شانس شما برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی تصاویر گوگل افزایش یابد. از این رو، استفاده از تصاویر باکیفیت به همراه متن جایگزین مفهومی و مختصر، تاثیر قابل توجهی بر بهبود سئوی سایت دارد. بهینهسازی تصاویر نه تنها به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستجو کمک میکند، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز فراهم میآورد.
سلام خیلی ممنونم بابت خلق این محتوای ارزشمند.یکی از کامل ترین محتوا ها راجب سئو تصاویر بود.به بهترین شکل و جامع راجب سئو تصاویر و انجام سئو صحبت شد.خیلی ممنونم. برخلاف سایت tinypng که تصاویر با حجم بیشتر از 5 مگابایت برا قبول نمیکند در این سایت محدودیت سایز به 9 مگابایت افزایش یافته و امکان ارسال 10 تصویر به صورت همزمان در نظر گرفته شده است. به تازگی فرمتهای جدیدی برای انتشار تصاویر در اینترنت معرفی شدهاند که در میان آنها WebP رایجتر است. این فرمت جدید که پیشنهاد گوگل نیز هست در مقایسه با JPG و PNG نزدیک به 20 درصد حجم کمتری دارد و از لحاظ کیفیت تفاوتی در دید مخاطب ایجاد نمیکند. همچنین اگر به دنبال یک مسیر جذاب و کاربردی برای یادگیری همه مفاهیم مرتبط با سئو هستید بهتر است مطالعه خود را از صفحه آموزش سئو به زبان ساده آغاز کنید.
اگر از شما بپرسند مهمترین کار در سئو تصاویر چیست باید با اطمینان از «متن جایگزین» (Alternative Text | Alt Text) نام ببرید. متن جایگزین به توصیف کوتاهی گفته میشود که در زمان بارگذاری تصویر در وبسایت باید به آن اضافه کنید. کارشناسان سئو به متن جایگزین در اصطلاح سئو «ویژگی جایگزین» (Alt Attribute) یا «تگ جایگزین» (Alt Tag) هم میگویند. متن جایگزین به کد html صفحه اضافه میشود تا توضیح کوتاهی در مورد موضوع عکس به رباتهای جستجو و کاربران ارائه کند. سئو تصاویر که بخشی از سئو محتوا است، در واقع بهینه سازی تصاویر از نظر حجم، اندازه، متن جایگزین و … برای قرار گرفتن در صفحه نتایج گوگل،علی الخصوص صفحه تصاویر گوگل است. وقتی صحبت از بهترین فرمت برای تصویر در سایت میشه، این نکته رو مدنظر داشته باشید که بهترین فرمت به تصویر مورد نظر بستگی دارد و همین موضوع سئو تصویر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
برای اطمینان از اینکه گوگل میتواند تصاویر شما را با جستجوی کاربر مطابقت دهد، تصاویر شما باید دارای وضوح بالا باشند. اگر از تصاویر تار و با کیفیت پایین استفاده میکنید، ممکن است گوگل نتواند تشخیص دهد که تصویر شما با مورد اسکن شده توسط کاربر مطابقت دارد. به علاوه تصاویر با وضوح پایین تجزیه و تحلیل مناسب محصولات شما را برای کاربران دشوار میکند. اهمیت سئو تصویر یا بهینهسازی عکس در سئو روز به روز بیشتر میشود و حالا باید علاوه بر متن محتوا، شما روی سئو تصاویر درون محتوا نیز برنامه داشته باشید. همه ما CDNها را به عنوان یکی از محبوبترین بهینهسازیهای سرعت سایت میشناسیم.
به عنوان یک قاعده کلی، باید فشردهسازی تصاویر تا ۱۰۰ کیلوبایت یا کمتر باشد. اگر در حال فشردهسازی یک تصویر بسیار بزرگ هستید، ممکن است بدون کاهش بخصوص کیفیت، پایینآمدن حجم تا این اندازه ممکن نباشد. در این صورت تصاویر را تا جایی که میتوانید فشرده کنید و در عین حال مطمئن شوید که تصویر همچنان قابل استفاده است. مهم است بدانید اندازهی تصویر و اندازهی فایل دو چیز متفاوت هستند. اندازه تصویر به بزرگی یا کوچکی یک تصویر از نظر عرض و ارتفاع آن اشاره دارد (به عنوان مثال ۱۰۵۰ پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل). و اندازه فایل، فضای ذخیره سازی است که تصویر اشغال میکند (به عنوان مثال ۳۵۰ کیلوبایت).
این ابزار به شما امکان میدهد وبسایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار میدهد. اگر تنها برای بهبود رتبه در افزونههایی مانند Yoast از عکس استفاده میکنید، بهتر است انرژی خود را هدر ندهید. شاید گوگل دقیقاً محتوای عکس را تشخیص ندهد، اما کاربران بهخوبی متوجه ارتباط تصاویر با متن خواهند شد و این ارتباط بر تجربه کاربری و جذابیت محتوا تأثیر میگذارد. از آنجایی که فایلهای تصویری میتوانند بسیار بزرگ باشند، ذخیره این فایلها میتواند زمان بارگذاری صفحه را برای بازدیدکنندگان بازگشتی به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
عکسها تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری یک سایت و جلب توجه کاربر به مطالب آن دارند و به همین دلیل انتخاب تصاویر مناسب و بهینه سازی آنها موجب افزایش ترافیک ارگانیک یک سایت خواهند شد. یکی از نکات مهم در بهینهسازی یا همان سئوی تصاویر، نام فایل عکسها و تصاویر سایت است. پُر کردن وبسایت از صدها تصویر که با نام پیشفرض دوربین ذخیره میشوند کار سادهای است، اما باید بدانید که هیچ کاربر عاقلی با اعداد و حروف نامفهوم تصویری را در گوگل جستجو نمیکند. شما باید یک نام مرتبط با موضوع عکس حاوی کلمه کلیدی برای عکس بنویسید. نام فایل عکس در قسمت «عنوان» وردپرس قرار میگیرد و به گوگل و سایر خزندههای موتورهای جستجو کمک میکند تصویر شما را درک کنند و در رتبهبندی تصاویر گوگل لحاظ کنند.
از سوی دیگر، ارتباط تصویر با کلمات و مطالبی که در اطرافش قرار دارد باعث بهبود سئو تصویر و رتبه آن عکس در نتایج جستجوی تصاویر گوگل میشود؛ بنابراین انتخاب یک عکس مناسب اولین قدم در بهینه سازی تصاویر سایت است. البته باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از انیمیشن یا تصاویر متحرک با فرمت GIF که این روزها بسیار محبوب شده است، نه تنها از جذابیت مطالب شما میکاهد، بلکه باعث فرار کردن کاربران وبسایت شما میشود. پس از انتخاب فرمت مناسب برای عکسها اکنون باید اندازه آنها را مطابق با ابعاد وب سایت خود تغییر دهید تا در نتایج جستجوی کاربر به درستی نمایش داده شوند. یعنی شما باید تصویر خود را با حداکثر عرض مورد نیاز در وب سایت آپلود کنید تا فرآیند سئو عکس شما به صورت اصولی و استاندارد انجام شود. در صورت متناسب نبودن اندازه تصویر با ابعاد صفحه، وب سایت به صورت اتوماتیک اقدام به تغییر ابعاد تصویر خواهد کرد که این کار موجب افزایش حجم عکس خواهد شد. بنابراین سعی کنید خودتان پیش از آپلود تصاویر در وب سایت، ابعاد آنها را کنترل و تنظیم کنید.
ایزی وب با دانش و تجربه خود در زمینه طراحی و توسعه وبسایت های شرکتی، آماده ارائه خدمات متنوع و بهترین راهکارها برای شما است. برای سئوی تصویر باید حجم فایل ما پایین باشد تا با سرعت بیشتری در سایت لود شود. معمولا متخصصان سئو با استفاده از نرمافزارهای مختلفی مانند فتوشاپ، حجم عکس را به کمتر از 100 کیلوبایت میرسانند. در این مقاله از آکادمی شادمان با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این سوالات، راه کارهایی عملی برای بهینه سازی تصاویر به شما ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، به دانش و مهارتهای لازم برای بهبود سئوی تصاویر سایتتان دست پیدا خواهید کرد و میتوانید وبسایتتان را به یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتری تبدیل کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری